Personlig presentation

En avig typ, svårmodig och lögnaktig …Nej, kanske inte. 45 år, tre flickor, en tonåring och två som passerat det tonåriga stadiet. Leker, pratar och skrattar mycket med mina barn när vi träffas. Jag tycker om mycket och är intresserad av mycket. Är nyfiken och vill veta och lära mig nya saker hela tiden. Min äldsta dotter bor i Göteborg och när jag besökte henne första gången var staden Göteborg en vit fläck på kartan för mig. Vad gör man då om man nu är jag? Jo, man skaffar en karta över staden, planerar vad man ska besöka och går sedan med kartan i väskan och upptäcker staden.Åker naturligtvis Grodan vilket ger ett perspektiv till på staden och går sedan på stadsmuseet för att känna stadens historia ut i fingertopparna. Vem har vandrat på gatstenarna, vem har skändad staden hjärta? Talar naturligtvis om för andra vad man läst, upptäckt och sett, vilket ibland leder till att åhörarna börjar gäspa. Är detta någon manisk ådra tänker du kanske? Nej, det är grottmänniskan inom mig som synar av sitt revir efter tillgången på byten och vilka faror som lurar i buskarna. Flyktvägarna måste vara klara, man måste alltid veta vilka alternativ som står tillbuds. Hm, en intressant reflektion är väl att vi biologiskt sett inte utvecklats sedan denna tid då vi vandrade till fots och ägnade dagarna till att söka föda...Inte jag i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Sara

Jättebra skrivet, mamma! :)

2010-12-13 @ 21:58:40
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fin blogg! Sötismamsen!



Jag kanske ska börja blogga igen jag också... Hmm... Fast jag brukar komma av mig någonstans, när jag sett på nyheterna och så blir det politisk pannkaka av allt ihop hihi.

2010-12-16 @ 07:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0