Min handväska

Ja, så ska jag då avslöja det spännande innehållet i min handväska. Först så kan jag berätta att jag är mycket förtjust i min handväska som jag köpte ungefär vid den här tiden i fjol. Liten och rund påminde den mig om en riktigt liten tantväska. Den är helt underbar! Hm, det finns dock en person som helst inte vill bära min väska och som kallar den för korven!

I min väska har jag en stor plånbok som jag fått av min pappa. Han har en likadan och tycker att det är den bästa plånbok man kan ha. Den är väldigt stor för en liten väska, men vad mycket kvitton det går ner i den! För att inte tala om alla dessa medlemskort man ska ha i dag för att få rabatter. De har hamnat i det väl tilltagna myntfacket.

Vidare så har jag ett band med nycklar, pappersnäsdukar, mobiltelefon med ett mobilsmycke som föreställer en smutsgris. Tuggummin med stark smak, nikotinfritt örtsnus, parkeringskvitto från shoppingrunda med flickorna, två stycken små ficklampor( en i rosa och lite mer i min smak). Hm, en tom extra plastpåse kan vara bra att ha med i väskan (tydligen). En Ipren, två hårsnoddar (rosa förstås) och en helt underbar läppglans i rosa nyans!!! Saknas gör faktiskt mina bilnycklar som ibland hamnar i jackfickan.

OBS! Kanske du inte heller liksom jag förstått att du kan klicka på bilderna för att studera dem i större format? Hm, varje dag lär man sig något nytt!


Kommentarer
Postat av: sandra

Hahahaha, hur får du ner så mycket i korven?? Jag har också en korv och jag får knappt ner nyckelknippan. Men man ser väldigt damig ut på spårvagnen när man lägger den i knät och håller i den i ett fast grepp med båda händerna hihi.

2010-12-30 @ 23:53:16
URL: http://zigster.blogg.se/
Postat av: Susanne

Visst är det fantastiskt hur mycket man får ner i sina handväskor! Min favorit var den period när jag alltid hade en sekatör i väskan! ;-)

2011-01-06 @ 19:50:10
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0