En första

Vad som syftas med denna rubrik är svårt att tolka, en första, en första…vad då En första lögn, en första kyss, en första tugga, en första dag… Det gemensamma för allt är att det alltid måste finnas en första gång. Ibland kanske det aldrig skulle bli en första…Bättre om det aldrig blivit en första…Eller så var det tur att det blev en första, eller tur i oturen kanske…För det hade aldrig blivit en andra...

 

Tja, jag kommer ihåg den första gången jag åt pizza. Det var 1975 och i Östersund på Onkel Adam. En helt ny trend, hade aldrig hört talats om pizza och jag fick en med musslor på…Ingen höjdare för en inlandsbo på tio år direkt! Konstigt var det i alla fall med de där doj,doj grejorna på pizzan.

 

Andra gången var i Uppsala 1977 och pizzan var himmelsk! Jag kommer ihåg att jag såg pappa inne på ICA affären och jag hade med mig en kompis som skulle äta pizza. Jag frågade pappa om jag kunde få pengar till en pizza. Han tyckte att det var dyrt, vilket är förståligt, för det var inte helt billigt med pizza då. I alla fall så fick jag köpa pizza och den var så fantastiskt god! Upptäckte att denna fantastiska pizzeria finns kvar än i dag under samma namn och det är 34 år sedan jag köpte min första pizza där, otroligt!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Nomsi-nomsi!

2011-01-16 @ 20:32:21
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad hette stället?

2011-01-20 @ 19:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0