Min favoritplats - Mina favoritplatser

Det finns flera platser som jag skulle kalla för favoritplats, så inte kan jag välja bara en.

En favoritplats en tidig morgon när kylan biter ute och slår in i huset är naturligtvis sängen. Tänk att ligga kvar och inte stoppa fötterna över sängkanten och känna kylan mot fotsulorna. Nej, täcket upp till hakan och en skön slummer, det är en favoritplats det!

 

En annan favoritplats är att låta sig värmas i solen. Underbart skönt, men tyvärr blir det inget av med det den här kalla årstiden. I mars börjar kanske solen titta fram och ge lite dagsmeja. Då trivs jag med att sitta ute mot en vägg eller i kanten av en sjö. Kanske finns det med lite kaffe, en smörgås och en stor god apelsin. UNDERBART och snart är vi där!

 

Flärkån, april -2010

En tredje favoritplats är att vara omgiven av vatten. Det är inte alltid det blir någon bra badtemperatur, men får solen värma i några dagar så brukar det kunna ske. Jag älskar då att bada. Ibland har det blivit en resa till varmare länder för att få bada när vår sommar inte har bjudit på något bad. Egentligen gillar jag att bada i bassäng också. En stund i en varm bubbelpool är inte fel!

 

En fjärde favoritplats är att sitta på ett café och prata, fundera och betrakta omgivningen. Det är som en liten paus i allt görande, att bara sjunka ner i en soffa eller på en stol och sörpla lite kaffe och gnaga på en smörgås eller kanske något sött och gott till kaffet. Mmmm…

 

En femte favoritplats är skogen och att vandra i fin skog på vägar och stigar tillsammans med två glada fyrbenta kamrater!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0