Vad hade jag på mig i dag?

Okej, dag fjorton och temat är vad jag hade på mig. Tämligen ointressant för alla egentligen...
I alla fall så ska jag då erkänna att jag gått i pyjamasbyxor, sovtröja, strumpor, tofflor och tjocktröja från morgonen till efter lunchtid. Sedan blev det ombyte till underställ (ullfrotté) och täckbyxor och täckjacka. Jag och hundarna gick ut på gården och jag kollade upp vad Pentti egentligen gör på kvällarna när han försvinner åt ett och samma håll hela tiden. Jag pulsade i en väldigt vältrampade stig som han och möjligtvis räven gjort. Det är den han följer på kvällen när han inte är intresserad av att komma in igen. Han var i alla fall glad och uppåt att vi skulle gå hans stig!

Efter ett tag gick vi in, jag och hundarna och ja, då sitter man och skrotar i understället med raggsockar på fötterna. Någon annan klädsel blir det nog inte om inte pyjamasen åker på igen. Ja, ja nu är det dags att utfodra barnen med hemmagjorda köttbullar.


Kimma och Pentti tar ett bus på julafton!

Kommentarer
Postat av: sandra

Haha, pentti har skaffat sig kompis. Skogsmulle. Puxx

2011-01-02 @ 18:18:45
URL: http://zigster.blogg.se/
Postat av: Ewa J J

Vilken fin blogg du har, den är rolig att läsa och den ger mig en "feeling good" känsla som känns väldigt behaglig. Jaa du Susanne, det verkar som vi diggar samma klädstil du och jag. Väldigt skönt och bekvämt må jag säga, helt perfekt när man är långledig.

2011-01-03 @ 15:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0