Min dag

Min dag började strax före sju då jag vaknade av min mans väckarklocka som ringde ett flertal gånger på morgonen. Strax därpå var jag uppe och i farten för att göra mig i ordning för stadsresa och hämtning av dottern. Myser lite med hundarna, duschar och letar fram lite kläder. Packar med mig ett par överdragsbyxor då temperaturen visar på – 23 grader. Ett par mil från stan är det – 28 grader och man kan med lätthet hålla sig för skratt. Är så trött när jag kör att jag hamnar i en sådan loj stämning att jag skulle kunna ha sovit. Hade det inte varit så kallt hade jag stannat och sovit några minuter. Åker förbi och hämtar dottern och åker till en inomhusparkering. Trots att jag var tidigt var det knappt jag lyckades få mig en parkering, men som tur var kunde jag klämma in mig mot en vägg i garaget. Dock, var det svårt att hitta en fungerande p-automat i garaget, men efter lite trixande rasade kronorna ner och jag fick min biljett. Började sedan med en fika eftersom inte klockan var tio och gick sedan till Ur och Penn för att titta på bijouterier. Gick runt på flera affärer och lyckades få ihop de julklappar jag hade kvar att köpa. Kom till garaget och min lilla fina bil hade tinat fram och det var bara lite snö kvar i hjulhusen som jag krafsade bort. Åkte sedan till ÖB, men konstaterade snabbt att där inte fanns vad jag sökte. Åkte då till köpcentret Lillänge för att handla en del mat som inte blivit handlad till jul. Allt gick bra, handla det jag skulle och mer därtill (tycker att den där julstrumpan som ska fyllas på julaftonsmorgon har blivit väl stor (önskemål: twistpåse, hårda karameller, chokladtomte osv.) och en kingsize strumpa måste till!

Tja, så gasade man på hemåt och efter vägen stod det tre genomfrusna, vitfrostiga älgar i – 28 grader. Livet är hårt för de vilda djuren med i kylan. Efter vägen slog termometern upp på – 30 grader! Kom hem, lagade mat, packade upp påsar, drack kaffe och somnade en stund. Vaknade att dottern tjatade om att jag skulle hämta in julsakerna (ingen annan ville sticka ut näbben) så det var att kliva upp och gå ut i förrådet och plocka in kartongerna. Sedan har jag burit ut tomkartongerna och hämtat in mer ved. Trött och less sitter jag nu här och bloggar!

= Jag!

 


Kommentarer
Postat av: sandra

Vad fin du var på bilden hihi. Idag åker vi upp till kylan. Pusspuss

2010-12-23 @ 05:50:52
URL: http://zigster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0