Min första kärlek

Det är svårt att hitta tillbaka i minnet till den första kärleken. Vad är skillnaden mellan förälskelse och kärlek? Är det djupet eller intensiteten? Kanske var det den varma känslan som fyllde mitt bröst när jag tryckte mitt ansikte mot en hästs varma mule? Kanske första kärleken var när jag och en kompis i 8-års ålder fick skjuts i en silverfärgad raggarbil med rävrumpa på antennen? Eller var själva livet kärlek när man var barn, badade och cyklade runt fri utan några mer förpliktelser än att komma hem och äta middag och sova? Sedan kom en annan tid fylld med fixering vid utseendet. Studerandet av spegelbilden och frågan: Vem är jag? Så kom de där små blickarna, de hastiga ögonkasten i en korridor, rodnade kinder och svettiga händer. Sedan smyger sig längtan in i själen, längtan efter den fysiska närvaron av en annan människa. En åtrå som växer och blir till kärlek, men åter igen, kärlek kan vara den varma äkta känsla som fyller ens bröst till den grad att den växer ut genom ens mun och ut i armarna, skapande en omfamning eller trösterika, glädjande ord. Mycket kärlek till vänner, till barn, till min man. Jag älskar er alla och kärleken är gränslös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0