Mina föräldrar

Mamma

Den 11 november 1998 dog min mamma Märta. Det var en svår tid, men jag hoppas att jag var henne till hjälp de sista dagarna hon levde. Det började med att hon blev dålig julen 1997 och gick till doktorn som trodde att hon hade magkatarr eftersom hon var uppkörd och hade svårt att äta. Men hon kände sig inte bättre på medicinen och efter cirka två veckor såg jag att hon fått gulsot. Jag trodde väl mest att det kunde bero på medicinen, men i alla fall så skickade hälsocentralen henne vidare till akutmottagningen. .Ja, så började alla undersökningar som aldrig visade något konkret.  Den 30:e oktober 1998 åker jag till mamma, smyger in ifall hon sover. Mamma kommer ner med täckjacka på sig. Hon ser glad ut för att jag kommer. Jag frågar henne redan i hallen om hon inte vill åka till akuten om hon mår så dåligt. Mamma går till skåpet i köket och säger: - Det är cancer jag har. Jag säger först ingenting. Men sedan frågar jag om det blivit klart nu. - Ja, den trettonde oktober fick jag besked om cancer i bukspottkörteln. Vi pratar lite runt det hela och jag säger att det är klart att hon kan vara hemma.Vi pratar mediciner, andra värktabletter, möjligheter att få vara hemma. Tolv dagar senare är hon död. Mamma blev 66 år. Vila i frid lilla mamma! Ditt liv var inte alltid lätt. Det fanns mycket sorg och smärta och jag hoppas att din själ är fri!

Pappa

Den 12 oktober 2010 fyllde min far Lennart 87 år. Han har varit mig till stor hjälp genom livet och han har verkligen varit en fantastisk morfar för mina barn. Många berättelser har blivit fantiserade i hans närvaro, många böcker har blivit lästa och många lekar lekta. Skoaffär, tiger i buren och kurragömma är några av de lekar som han roat barnen med. Teckningstävlingar med konstutställning på väggarna och shackspel var andra aktiviteter som roat han själv likväl som barnen. Tack pappa för att du blivit gammal och funnits till hands för oss!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Bra skrivet <3

2010-12-17 @ 07:29:29
Postat av: Josäfin :>

fin blogg =D

2010-12-17 @ 08:00:37
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Humle

:/<3

2010-12-17 @ 08:00:38
URL: http://grux.blogg.se/
Postat av: Sara

Fin text <3

2010-12-17 @ 08:54:32
URL: http://saralundins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0