Jag måste erkänna!



Jag är barnsligt förtjust i julen! Inte i julafton utan allt innan. Första advent med ljusstakar och adventsstjärnor i fönstren. Mossa i adventsskålar, julgardiner och belysningar so plockas fram. Den ena utebelysningen snyggare, häftigare, fulare än den andra. Ahh, att få vara den som smyger runt på hundpromenader i kvarteren och värdera utedekorationerna...Ett billigt kostnadsfritt nöje! (Jo, man är väl lättroad antar jag). Själv för egen del så är ju det där med belysning ett gissel. Har aldrig haft en belysning som hållt längre än två säsonger förutom den vanliga hederliga utegransbelysningen. Så det är slut med extra vaganta utsmyckningar utomhus för min del! Jag tycker dock att ni alla andra ska fortsätta för ja, det är så fint och juligt...

Jag älskar den röda färgen på dukar och gardiner, röda rosetter och vackra julkulor att hänga upp...Julfika med kusar och pepparkakor, glögg med mandel och russin. Helt underbart! Smusslandet med inköpslistor och gömda paket...
Juliga hälsningar till alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men nu förtiden behöver du väl inte gömma paket längre. XD Det är ju ingen som bor hemma av barnen XD

2011-12-03 @ 18:49:47
Postat av: Sandra

Nu är det nästan färdigpyntat hos oss. Förutom gardiner då, som jag behöver Davids hjälp till att sätta upp (särskilt i de stora fönstrena i sovrummet och i vardagsrummet). Härligt! Synd att alla förpackningar och grejor fortfarande ligger huller om buller på vardagsrummet ännu bara... Men idag åker snögubbarna upp i köksfönstret i alla fall!

2011-12-05 @ 13:20:39
Postat av: Emelie

Älskar julen! =D

2011-12-05 @ 15:17:47
URL: http://emellay.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är så mysigt i juletider :)

2011-12-05 @ 15:50:38
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0