Detta ångrar jag

Det är väl egentligen inte så mycket att fundera över för man kan inte ha något ogjort som är gjort! I och för sig finns det väl ett och annat som man önskar att man löst på ett annat sätt...

Det finns så mycket som jag önskar vore ogjort, så allt är nog inte ens tänbart att skriva om, både mindre väsentliga händelser som större existensiella. I bland har man tjurat i hop och inte gjort något man borde göra och ibland har det blivit rätt, men i bland ack, så fel. Det är ju dock omständigheterna som spelar in, förutsättningar, förförståelse och möjligheter.
I alla fall så ångrar jag att jag inte gick den gymnasieutbildning jag kom in på när jag var 16 år. Jag hade i första hand sökt jordbruk, men då hade de som kom från jordbrukande familjer företräde, så det blev inget av med det. Andravalet var en trädgårdsutbildning. Det hade inneburit att jag skulle flytta eftersom den låg en bit bort och det var väl helt okej, men ingen kunde följa mig dit och jag hade inte en aning om hur man skulle ta sig dit. Synd, tycker jag i dag med facit i hand. Jag gillar verkligen trädgårdens olika arbeten. Tungt i bland, kreativt, skapande och spännande. Resultaten blir inte alltid som man tänkt sig, men man provar sig fram.
Jag kan också säga att jag tja, ångrar och ångrar, men jag skulle gärna velat haft ett barn till. Tyvärr, har jag konstaterat det för sent. Jag var 29 när jag fick mitt sista barn, så det skulle gott och väl kunnat vara en till (ja, kanske två!). Jag kan med facit i hand ha önskat att jag börjat plugga tidigare i livet eftersom det finns så otroligt mycket spännande ämnen att fördjupa sig i.
Jag ångrar också att jag som 18-åring inte gick ur den bil som kördes av en onykter förare. Det har kostat mig en bestående ryggskada. Jag tror jag slutar nu, listan kan göras lång!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0