Ett annat ögonblick

Det var sommar när detta ögonblick hände. Jag kommer ihåg att det fortfarande var varmt ute fast det var sent på kvällen. Jag var nitton, kanske tjugo år och min pojkvän hade ganska nyligen tagit körkort.

Det fanns aldrig några pengar, de var alltid slut innan halva månaden hade gått. I dag vet jag inte hur vi vände på slantarna, men det var mycket enkla måltider mellan varven.. Ibland var det med en hög enkronor som man gick till Servus för att handla formfranska. I alla fall så hade min pojkvän och jag skaffat bil och vi åkte runt på stan för att fördriva tiden som man gör när man är ung och tycker att tiden går långsamt. Det hände ganska ofta att det kom fram någon som ville ha skjuts hem efter ett krogbesök och ingen taxi fanns i sikte,. Vi tyckte väl allt som oftast att det var okej, så när en ensam kille kom fram och ville ha skjuts en kväll, så såg vi inget problem i det.


När vi åker är det tyst i bilen och killen sitter och tittar rakt fram. När vi svänger in där han ska gå av möts våra ögon i en hastig blick i sidospegeln. Ur hans ögon lyste hat, formligen lyste! Jag var tvungen att resa mig för att släppa ut honom ur vår bil och i samma ögonblick slog han med handen efter mig och jag dök in i bilen, slog igen dörren och skrek kör! Killen tog några språng efter bilen trots att han nog var ganska påverkad. Jag undrade varför jag såg hat i hans blick? Var det för att jag var kvinna?


Kommentarer
Postat av: Sandra

SKUMMIS!!! Jag tror han hade tagit något och var hyperparanoid. HMMM.

2011-01-07 @ 10:30:13
URL: http://zigster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0