Min favorit födelsedag

Jag vill minnas att jag fyllde åtta år samma dag som jag stod i butiken. Året före hade jag fått en cykel som jag var otroligt stolt över, men detta kunde inget slå, inte ens en cykel!

 

Jag vet inte hur det hela gick till, hur jag fick tanken att jag skulle spara pengar. Jag gjorde det i alla fall och kunde betala hälften själv. Jag hade ingen veckopeng eller månadspeng, men det kommer jag inte ihåg att några andra barn heller hade, men en slant blev det sparat. Kanske stadsbesöket gjordes i samband med något besök på lasarettet…Ja, jag vet inte, men man åkte inte bara in till stan för att ”tomgå” utan det måste ha varit en viss anledning, en större anledning än att köpa present.

I alla fall så stod jag i affären med pappa. Den var liten och trång fylld med burar och tillbehör. Så stod jag där och valde ut en blå hona och en grön hane. Två vackra underlater som fick namnen Kicki och Putte. Åh, vad lycklig jag var! Vad jag älskade mina fåglar, vilken födelsedag!

 

Vackra, fina underlater!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Men... Vad hände med rubriken innan den här? Mitt favoritminne? Hihi. Söta pippiåååglar.

2011-01-04 @ 08:01:01
URL: http://zigster.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ja, jag fick lite problem med minnet..."S"

2011-01-04 @ 19:48:44
URL: http://susannelundin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åååhhh... vilken känsla...att få det man verkligen längtat efter och önskat sig!! :-)

2011-01-06 @ 19:48:21
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0