Trädgårdsprojekt


Bilder: Lila riddarsporre. rosa praktmalva, rosa surfina, en variant av buskkrasse och den vita lilla blomman har jag tappat namnet på just nu. Ett vattenbänk skapat med hjälp av en zinkbalja, stenar från skogen och ett blått gräs planterat i en kruka.

Alla dessa trädgårdsprojekt!

Åh, vad jag längtar när jag tittar på bilder som blivit tagna genom alla år på mina trädgårdsprojekt. Älskar att se hur växterna tar sig år från år och blommar. För mig är det en stor avkoppling med mycket jobb att varje försommar rensa, gräva om, dela växter och plantera. Det fysiskt tunga arbetet gör mig inget eftersom det gör att jag mår så bra i själen (även om kroppen klagar i början av säsongen).

Det är jag och växterna mot vädret och mot hundarnas intresse för trädgård som ofta inte överensstämmer med mitt!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Instämmer helt! Mår också bra av det ordentliga kroppsarbetet och njuter av att planera och se hur allt tar sig!

Min framtidsdröm är en rätt stor damm...som avslutning på att dike jag har där det (nästan..) alltid rinner vatten... Skulle dock behöva hyra en grävare till det..så det dröjer nog nåt år! :-)



/ SuLi

2011-01-29 @ 11:44:19
URL: http://blackbeauties.webblogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker att du ska uppdatera igen nu :)

2011-01-30 @ 11:09:04
URL: http://saralundins.blogg.se/
Postat av: Evape

Ja, de vilda trädgårdarna är ju mera min grej, men jag gläds åt att titta på andras skönhet.. För övrigt har jag också glatts åt (heter det så???)Dina tankar under de trettio dagarna! Stämt till eftertanke har de också gjort - tack för att Du ville dela dem! karm evape

2011-01-30 @ 19:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0